Hopp til innhold

Re-branding av Byggmester Forsikring

I byggebransjen er det mange små og store problemer som kan oppstå, da er det godt å ha ett forsikringsselskap som kan bransjen man operer i til fingerspissene. Selskapet hadde en profil man ofte assosierte mer med finansbransjen og andre forsikringsselskaper. Byggmester Forsikring er det eneste forsikringsselskapet som utelukkende arbeider med byggebransjen. Dette var grunnlaget for den nye profiljobben.

Del dette på

Mål: Differensiere Byggmester Forsikring (BMF) fra andre forsikringsselskaper og skape en sterkere tilhørighet til sine kunder.

 

BMF - Redesign from Design Container on Vimeo.

Løsningen ble en logo bestående av to byggeklosser. Disse representer BMF sin tilstedeværelse hos sine kunder, fra første spadetak på en tomt blir tatt, til siste vindu er satt inn i ett bygg, og til at lyset er slått på i eget kontor. 

Ved bruk av illustrasjoner viser vi relevans til bransjen, og de illustrative elementene muliggjør spisset kommunikasjon mot forskjellige segmenter.

Bruksområdene for byggeklossene i logo er mange; vinduer i blokk, hus, dører, bygg på tomt, sikringer i ett sikringsskap med mer. Fargene er atypiske for forsikringsbransjen, og svært gjenkjennelige i byggebransjen.

Logo og den grafiske profilen hjelper nå Byggmester Forsikring med å differensiere seg fra de andre forsikringsaktørene og å bygge en tydelig merkevare.