Hopp til innhold

Logo og identitet til Equus

Noen ganger klaffer alt: glade kunder og godt design. Sammen klarer vi å lage en symfoni som spiller harmonisk på alle noter. For de som lurer på det, betyr ordet Equus hest på latin. Resultatet ble en ryddig, clean logo og profil med rom for fremtidig vekst.

 

Del dette på

Kunde: Norsk Rikstotto / Equus Media
Oppgave: Logo og profil

equus equus

Et av ønskene for denne logo- og profiloppgaven var at designet skulle inneholde elementer av hest på et eller annet nivå. Vi startet å undersøke hvordan det visuelle språket til lignende bedrifter var, og vi kom fram til at de fleste opererte med svært detaljerte logoer. Vi så derfor umiddelbart en mulighet til å lage et forenklet men elegant logosymbol som ville skille seg ut i mengden.

Hvem er Equus? En tydelig, stolt og initiativrik samarbeidspartner med all den kunnskapsmessige spisskompetansen som trengs i medieverdenen. Skriftsnittet er modifisert for å gi et unikt særpreg som skiller seg ut fra andre skrifter i fontbiblioteket.

Equus Media var tidligere en del av Norsk Rikstoto. Da de skulle skilles ut som et separat selskap, var det svært viktig med et tydelig skille fra Norsk Rikstoto, både redaksjonelt og visuelt. Bedriftens formål er å være hestesportens informasjonssenter, med hovedfokus på å bygge omdømme til hestesporten og å informere folket om hestesport.