Hopp til innhold

Digital årsrapport for Norwegian

"Vi har arbeidet tett med Design Container igjennom en årrekke, og de har vært ansvarlig for våre digitale rapporter. De har fokus på målgruppe og resultat og er effektive og profesjonelle å samarbeide med. De har løst utfordringer for oss på en kreativ og nytenkende måte som har lettet vårt arbeid og gjort arbeidsgangen mer effektiv."  
Karl Peter Gombrii, Investor Relations, Norwegian.

 

Del dette på

Kunde: Norweigan
Oppgave: Digitale årsrapporter 2009 - 2013
Priser: Nominert beste digitale rapport - Farmandprisen '09
annualreport.norwegian.com
 

norwegian

Vi designet og utviklet en digital årsrapport for Norwegian hvor enkelhelt og funksjonalitet står i hovedsetet. 2009 var et viktig år for flyselskapet og spesielt de nye flyene samt miljøtiltak stod i fokus. Denne fikk 4. plass i årets Farmandspris. "Juryen gratulerer med en svært overbevisende årsrapport på nett...Rapporten har visuell punch, er solid kommunisert og demonstrer en praktfull evne til historiefortelling.... Den estetiske løsningen er blant konkurransens aller beste." 2010, 2011 og 2012 rapporten har fulgt i samme spor men med variasjoner på tematikk og funksjonalitet.

Løsningen ble en fullblods webside som automatisk henter tall fra excell og omgjør dette til forståelige og gode tabeller på web. Samtidig ble det enkelt for brukerne å finne riktig note, samt bla i disse. Vi ønsket å presentere aksjonærinformasjonen på en oversiktlig og spennende måte. I tillegg produserte vi film med Bjørn Kjos i hovedrollen og kombinerte denne med en spenstig presentasjon av nøkkeltall og 360 graders visning av de nye flytypene for å gjøre den kommersielle delen mer visuell. Resultatet er en rapport som har blitt brukt til mye mer enn kun å presentere tallene.