Hopp til innhold

Å utvikle logo for et politisk parti er en spennende og interessant oppgave. Mange har et sterkt forhold til logo og identifiserer seg både følelsemessig og visuelt med partiets logo og grafiske profil.

Del dette på

Kunde: Senterpartiet
Jobb: Logoutvikling, grafisk profil, profilmanual
Senterpartiet om den nye profilen
 

senterpartiet senterpartiet

Vår oppgave var å ivareta dette, samtidig som vi fikk modernisert uttrykket. Vi designet en sterkt og brukervennlig logo. Vi ønsket noe som partiet og velgerne kunne kjenne seg igjen i.

Etter innledende research og workshop med arbeidsgruppen hos Senterpartiet kom det tidlig frem at firkløver som partisymbol måtte beholdes. Vi holdt fokus på å designe en mer åpen og frisk variant som ivaretok de viktigste elementene fra tidligere logo; kløverform, grønn farge og piler inn mot midten.

I prosessen med arbeidet av den grafiske profilen involverte vi fylkeslagene via en spørreundersøkelse og satte sammen en arbeidsgruppe som bestod av representanter fra by og land, sentralt og lokalt samt forskjellige partiroller.
I tillegg til logo har vi utviklet et grafisk element. Sammen med logoen gir elementet Senterpartiet en tydelig og individuell identitet som står sterkt på alle flater. Det er utviklet et malverk som gjør det enkelt både for profesjonelle og uprofesjonelle å vedlikeholde Senterpartiets identitet. Stikkord som fremtidsrettet, natur, friskhet, individet i mengden og det at man drar i samlet flokk lå til grunn under utviklingen av det grafiske elementet. Senterpartiet tar med andre ord Hele Norge i Bruk!

"De som er ute etter å få en jobb gjort smertefritt kan med fordel velge DC. I tillegg til de profesjonelle kriteriene (tid, pris, kvalitet) oppfyller de maks på personlighet, humor og atmosfære på vei mot målet. De har en optimal match mellom å tilføre ekspertise og gripe kundens egenart - på egne premisser," Christina Søgård, Kommunikasjonssjef i Sp.

senterpartiet senterpartiet senterpartiet senterpartiet senterpartiet