Hopp til innhold

Viken Fibernett - Neste generasjons internett og TV-løsninger

Viken Fibernett tilbyr neste generasjons internett og TV-løsninger gjennom sin partner Altibox. De er en liten aktør i et stort og svært konkurranseutsatt marked med kamp om å ha de beste produktene og tjenestene. Viken sitt konkurransefortrinn er at de leverer fiberoptiske kabler fremfor tradisjonelle kobberkabler,  og kan dermed tilby bedre kvalitet på de tjenestene og produktene de leverer.

Del dette på

Kunde: Viken Fibernett
Jobb: Profil, webdesign, nettbutikk m.m.
Nettbutikk
Kampanjeside
Eksempel informasjonsside til kunder
 

viken_fibernett viken_fibernett

Det er nettopp dette fortrinnet vi ønsket å hjelpe Viken med å formidle på en tydeligere og mer forståelig måte. Vi ønsket å fokusere på Viken sin tjeneste ikke bare dekker behovet ditt her og nå, men også for fremtiden. Med det mener vi at behovet for å være koblet opp mot nett med flere enheter samtidig øker med enorm hastighet, noe som selvsagt påvirker kapasiteten på en internettlinje. Med fibernett er man koblet opp dirkete inn til sitt eget hjem med en egen dedikert linje, som igjen betyr at man har fullstendig kontroll over hvilken kapasitet man har tilgjengelig og ikke minst trenger. En familie på fire kan f.eks tenkes å  ha opptil 10 eller flere enheter koblet til samme nett, da blir kvalitet avgjørende.

For å kommunisere dette tydeligere har vi sammen med Viken kommet frem til flere ulike virkemidler. Vi har laget en dedikert kampanjeside som informerer om hva fibernett er og hvordan det kan gjøres tilgjengelig for deg som kunde. En blanding av illustrasjoner og slagord som ”Vi dekker behovet ditt nå og for fremtiden” og ”Hos oss tar nettet ditt ingen omveier” bidrar til å underbygge dette, og på en enkel og rask måte kommunisere de viktigste budskapene til Viken.
For å få Fibernett fra Viken kreves det at en kabel må graves opp til huset, noe som er mer tidkrevende og mer omfattende enn å ringe til konkurrentene og få utstyret levert på døren. Vi ønsket derfor å gjøre det enkelt og oversiktlig for kunder å følge utviklingen fra bestilling til ferdigstilling, både for å begrense henvendelser til kundeservice og for å tilby kundene en tjeneste som er i tråd med Viken Fibernett sine fremtidsrettede tjenester. Vi laget en interaktiv tidslinje som visualiserer hvor langt man er kommet i prosessen og hva som kommer til å skje fremover. Under denne tidslinjen finner man en fremdriftslogg som beskriver mer utfyllende hva som er blitt gjort på de ulike stadiene, slik at kundene til en hver tid har en oversikt og prognose på når alt er klart.

En svakhet i forhold til konkurrentene har vært mangel på nettbasert bestilling av tjenester og produkter, noe vi mener de aller fleste forventer i dagens marked. Vi laget derfor en enkle webshop til både nett og mobil som gjør det mulig for kunder å bestille tilleggstjenester og produkter uten å måtte ta kontakt med Viken direkte.